wykaz - kurs ecdl-profi-digcomp

Idź do spisu treści

Menu główne:

wykaz

B4 > PODSUMOWANIE




WYKAZ

Ćwiczenie  polega na stworzeniu arkusza przychodów i wydatków rodziny z dwojgiem dzieci mieszkającej w prywatnym domku z ogródkiem. Należy przy tym wykorzystać różne operacje formatowania oraz przeprowadzić konieczne obliczenia.

1) Uruchom arkusz kalkulacyjny oraz otwórz plik Wykaz, znajdujący się w katalogu Arkusz.
2) Zmień sposób wyświetlania arkusza Przychody i wydatki ustawiając powiększenie na 90 %.
3) Zmień orientację strony z poziomej na pionową. 
4) Używając opcji zawijania tekstu, dopasuj zawartość komórki A1, tak aby cały tekst zmieścił się
w komórce. 
5) Dopasuj szerokość kolumny C, tak aby wszystkie dane znajdujące się w niej były całkowicie widoczne. 
6) Sformatuj wartości z bloku komórek B2 : G2 tak, aby były wyświetlane pod kątem 35 stopni.
7) Zdefiniuj w komórce B20 formułę sumującą wartości z bloku komórek B8 : B19. Przekopiuj formułę z komórki B20 do bloku komórek C20 : F20.
8) Zdefiniuj w komórce G8 formułę obliczającą iloraz wartości z komórki F8 przez wartość
z komórki F20. W formule zastosuj odwołanie bezwzględne do komórki F20. Przekopiuj formułę z komórki G8 do bloku komórek G9 : G19.
9) Zdefiniuj w komórce B21 formułę obliczającą różnicę wartości z komórek B5 oraz B20. Przekopiuj formułę z komórki B21 do bloku komórek C21 : F21.
10) Zdefiniuj w komórce B22 formułę obliczającą wartość maksymalną z bloku komórek B8 : B19. Przekopiuj formułę z komórki B22 do bloku komórek C22 : F22.
11) Zdefiniuj w komórce B23 formułę obliczającą wartość minimalną z bloku komórek B8 : B19. Przekopiuj formułę z komórki B23 do bloku komórek C23 : F23.
12) Zdefiniuj w komórce B24 formułę obliczającą ilość liczb z bloku komórek B8 : B19. Przekopiuj formułę z komórki B24 do bloku komórek C24 : E24.
13) Zdefiniuj w komórce C26 formułę, która pozwoli na wyświetlenie w tej komórce wartości z komórki A27 jeżeli wartość w komórce F21 jest większa od 5000 lub wartości z komórki A28 jeżeli wartość w komórce F21 jest mniejsza lub równa 5000.
14) Zdefiniuj obramowanie bloku komórek B3 : G5 wprowadzając wszystkie krawędzie zewnętrzne i wewnętrzne.
15) Sformatuj wartości z bloku komórek B3 : F5 usuwając separator pomiędzy pozycjami tysięcy.       
16) Sformatuj wartości w bloku komórek B8 : F19 wprowadzając format walutowy bez miejsc dziesiętnych. Zapisz skoroszyt.
17) Sformatuj wartości w bloku komórek G8 : G19 wprowadzając format procentowy bez miejsc dziesiętnych. Zapisz skoroszyt.
18) Sformatuj wartości z bloku komórek B21 : F21 wprowadzając format podwójnego podkreślenia.   
19) Wstaw między wiersze 1 i 2 nowy, pusty wiersz.
20) Umieść tekst Przychody i wydatki w 2011 r. w nagłówku arkusza Przychody i wydatki. Zapisz skoroszyt.
21) Przekopiuj arkusz Przychody i wydatki do nowego skoroszytu.
22) Zapisz nowy skoroszyt pod nazwą Wykaz 2011 na dysku w katalogu test - arkusz Zamknij plik Wykaz 2011.
23) Zdefiniuj właściwości arkusza Znajomi w skoroszycie Wykaz tak, aby zawartość trzeciego wiersza arkusza była automatycznie wstawiana na początek każdej strony wydruku tego arkusza. Nie drukuj arkusza.
24) Zdefiniuj właściwości (bez zmiany wielkości czcionki czy marginesów) arkusza Znajomi w skoroszycie Wykaz tak, aby cały arkusz można było wydrukować dokładnie na dwóch stronach. Nie drukuj arkusza.
25) Ustaw w arkuszu Znajomi parametry pozwalające na umieszczenie na wydruku arkusza linii siatki oraz nagłówków wierszy i kolumn. Nie drukuj arkusza.
26) Posortuj w arkuszu Koszty w sposób rosnący dane z bloku komórek A4 : F9 według kolumny Kategoria.
27) Utwórz w arkuszu Koszty wykres kolumnowy z danych z bloku komórek B4 : E9 o tytule Wydatki w 2011 r.
28) Sformatuj datę w komórce A3 w arkuszu Przychody i wydatki tak, aby wyświetlany był tylko miesiąc i rok.
29) Wstaw nowy arkusz do skoroszytu Wykaz. Zmień nazwę arkusza na Dochód. Zapisz plik.
30) Skopiuj zawartość bloku komórek A3 : F6 z arkusza Przychody i wydatki i wklei do arkusza Dochód rozpoczynając od komórki B2.
31) Zablokuj wiersz 3 w arkuszu Znajomi. Zapisz dokument.
32) Zapisz skoroszyt Wykaz jako szablon pod nazwą Rozliczenie na dysku w katalogu test - arkusz. Zamknij szablon Rozliczenie. Zapisz wszystkie otwarte skoroszyty. 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego